یسنانازنازییسنانازنازی، تا این لحظه: 14 سال و 8 ماه و 19 روز سن داره

دختر من یسنای من

شاعرکوچولو

1391/10/28 14:23
11,669 بازدید
اشتراک گذاری

 جیک جیک جیکینا      جوجه ی خوشگلینا

دوچشم داره چه ماهه     پاهای کوچکینا

زرده ولی نه زردکه نه لیمو       پرداره و نه اردکه نه بلبل وپرستو

جوجه ی تنبلینا        می پره روصندلینا

مامان میخواد نداریم       اما براش دونه واب میذاریم

مصطفی رحماندوست 

اینبارکه دخترم روبرده بودم کتابخانه طبق معمول موقع برگشتن دوتاکتاب انتخاب کردیم واوردیم خونه یکی یه قصه کوتاه بودویکی دیگه کتاب شعری بودبه نام  هیچ هیچ هیچانه درمقدمه درباره شعرهای این کتاب نوشته بود: همانطورکه ازاسمش پیداست این شعرها هیچانه و بدون معنی خاصی هستندولی هدف ازاین شعرهاورزش ذهنی  لذت ازجادوی مجاورت کلمه های هم اهنگ وپیوسته   بازی وشادی    پرش ذهنی و... هست.ومن اینها روبه زبان ساده واسه یسناگلی توضیح دادم وروزی چندتا ازاین شعرهاروبراش میخوندم . یه روزکه یسنا داشت تواتاقش بازی میکرد ویه چیزایی براخودش زمزمه میکردبه حرفاش گوش دادم دیدم بله خانوم داره ازخودش یه شعرایی میخونه امانه شعرایی که من بهش یاددادم بلکه دقیقا مثل شعرای کتاب هیچانه هرجمله ای روکه به ذهنش میرسه درقالب شعروبااهنگ میخونه راستش لحظه هایی که داشتم باحیرت وهیجان دخترم رو گوش میدادم از خوشحالی در پوست خودم نمیگنجیدم از خوشحالی اینکه دخترم عزیزدلم از هرحرفی که براش میزنم هرکتابی که براش میخونم چیزای زیادی یادمیگیره وازکنارشون به سادگی و بدون یادگیری رد نمیشه . اثرات مثبت قصه هایی روکه هرشب براش میخونم روتوکاراش وحرفاش میبینم وخوشحال میشم ولی اینباردیگه انتظارنداشتم دراثرخوندن این کتاب دخترم هم بخواد ازخودش شعربگه .بله اونروز وقتی که یسناکوچولودرحال بازی بود یه دفعه خودش رودرمقابل تشویقها وخوشحالی بی اندازه من دید شگفتزده شدواونم شروع کرد به شادی و خوشحالی.از اونروزبه بعد بیشترحرفاش رو به صورت شعرواهنگین میگه هرجاهم گیرمیکنه شروع میکنه به خندیدن واین شده خنده دارترین بازی وسرگرمیمون تواین روزها.

 

 بازی بازی بازی بازه      پاهای خاله درازه

خاله تابخوای خال داره      پرمیزنه بال داره

میپره بالازودمیرسه خونه ما      اوازمیخونه کلکه

خاله خاله جون جیرجیرکه    مصطفی رحماندوست 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

الهه مامان یسنا
28 دی 91 17:54
بچه ها خیلی خیلی باهوشن به قول یکی از دوستان مثل یه اسکنر با رزولوشن بالان که همه حرفها و حرکاتمون رو اسکن میکنن. چه بامزه است این یسنای من. فداش. از این کتاب خیلی تعریف شنیدم ولی هنوز خودم نخوندمش. موفق باشی مامان مهربون. از طرف من هم واسه یسنا جون کلی ذوق کنید
♥مامان آمیتیس♥
4 تیر 92 18:12
سلام دوست عزيزم میشه 106 رو به شماره 20008080200 اس ام اس کنید و به دخترم که تو جشنواره تابستانه شرکت کرده رای بدین.... ممنون از لطفتون
مامان یسنا
16 اسفند 92 0:22
سلام چه کتاب جالبیه منم حتما میرم برا یسنا جونم میخرم به شماهم تبریک میگم دختر کوچولوی بااستعدادی دارین .